Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008

Στα 'λεγα εγώ

ΜΑΡΙΑ ΒΙΤΣΕΝΤΖΑΚΗ



ΣΚΗΝΗ 1η:

29η Φεβρουαρίου 2008, έτος δίσεκτο. Ο Μάρκος και η Σοφία κάθονται αντικριστά σ’ ένα τραπέζι στο Yoga Bala. Στην απέναντι πλευρά, στο μπαρ, ένα ζευγάρι μάλλον φλερτάρει, ενώ την ίδια στιγμή 2 γκαρσόνια πηγαινοέρχονται σαν να κάνουν φιγούρες τάνγκο. Το ζευγάρι μας τρώει ή μάλλον προσπαθεί να φάει. Η Σοφία ξεχωρίζει στην άκρη του πιάτου της κομμάτια που δεν τρώει.

ΜΑΡΚΟΣ
Μμμμμ… Σοφάκι μου είναι τέλειο, πραγματικά τέλειο!

ΣΟΦΙΑ
Σιγά τ’ αβγά.

ΜΑΡΚΟΣ
Κι όμως δεν έχει αβγά… Δεν το φανταζόμουν ότι υπήρχαν τέτοιες γεύσεις.

ΣΟΦΙΑ
Σαν την ελληνική κουζίνα, δε συγκρίνεται καμία. Δεν έχεις ακούσει τι λένε για τη μεσογειακή διατροφή; Η καλύτερη στον κόσμο. Η πιο υγιεινή, πιο ελαφριά, η πιο θρεπτική.

ΜΑΡΚΟΣ
Εγώ λέω να ξανάρθουμε. Ή μάλλον να δοκιμάσουμε την επόμενη φορά κάτι διαφορετικό. Κινέζικο για παράδειγμα. Δεν έχω φάει ποτέ. Λένε ότι είναι γλυκόξυνο. Πώς να ‘ναι;

ΣΟΦΙΑ
Ναι, ναι. Σιγά μην ξανάρθουμε. Να δω αύριο πως θα ‘ναι το στομάχι σου με όλα αυτά τα μπαχαρικά.

ΜΑΡΚΟΣ
Εγώ αγάπη μου έχω εκπαιδεύσει το στομάχι μου στα μπαχάρια. Στη Σμύρνη οι γυναίκες, έπαιζαν στα δάχτυλα τους τους συνδυασμούς για την ιδανική γεύση στο κάθε φαγητό.

ΣΟΦΙΑ
Για το φαγητό μπορεί να ήξεραν… σε άλλα όμως…

ΜΑΡΚΟΣ
Τι εννοείς;

ΣΟΦΙΑ
Την εμφάνιση…

ΜΑΡΚΟΣ
Ποιος σου το ‘πε πάλι αυτό; Είδες ποτέ τη μάνα μου κακοντυμένη;, την αδερφή μου; Πάντα στη τρίχα είναι; Για θυμίσου τη θεια σου την Καλλιόπη… κινητός επιτάφιος. Την άλλη φορά, στην κηδεία του παππού σου, φόραγε την Άρτα και τα Γιάννενα. Το γεφύρι της έλειπε.

ΣΟΦΙΑ
Δεν εννοώ το ντύσιμο. Το όλο στύσιμο. Είναι κάπως…

ΜΑΡΚΟΣ
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς.

ΣΟΦΙΑ
Είναι ρε παιδί μου κάπως… ιστορικό… Σα να ξύπνησαν οι μούμιες από το Μουσείου Μικρασιατικής Ιστορίας.

ΜΑΡΚΟΣ
Αυτό που λες δεν είναι κακό. Ίσα ίσα που τιμούν και την ιστορία μας, δεν ξεχνούν. Έτσι πρέπει να κάνουμε. Να μην ξεχνάμε το παρελθόν και τις ρίζες μας.

ΣΟΦΙΑ
Εντάξει Μάρκο μου. Την επόμενη φορά που θα με συνοδεύσεις σε παρακαλώ πολύ να φορέσεις τη στολή σου. Μόνο που δεν ξέρω αν σου κάνει η φουστανέλα, θα θέλει λίγο άνοιγμα. Παρεμπιπτόντως, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία ν’ αρχίσεις δίαιτα.

ΜΑΡΚΟΣ
Μη χάσεις! Από δω το πήγες από κει το πήγες πάλι στη δίαιτα το έφερες. Μια χαρά είμαι. Στον άντρα δεν πάνε άσχημα 2-3 κιλάκια παραπάνω.

ΣΟΦΙΑ
Προς Θεού, 2-3 κιλάκια δεν είναι τίποτα. 22-23 όμως είναι ένα… υπέρβαρο κάτι, δε νομίζεις;

ΜΑΡΚΟΣ
Σοφία να χαρείς… Είπαμε σήμερα να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Ε ας μην τσακωθούμε… έτσι για να πρωτοτυπήσουμε.

ΣΟΦΙΑ
Καλά, καλά. Άντε ας παραγγείλουμε… μια ζυγαριά.

(ο Μάρκος την κοιτάζει αγριεμένος.)

ΣΟΦΙΑ
Έλα λιονταράκι μου, σε πειράζω. Μη μου αγριεύεις. Αφού ξέρεις ότι σ’ αγαπάω, όπως είσαι. Εις υγεία, λοιπόν.

ΜΑΡΚΟΣ
Στα 16 χρόνια που η αγάπη μας είναι τροφή…

ΜΑΡΚΟΣ
Άπαχη ελπίζω…

ΜΑΡΚΟΣ
Εύχομαι η σχέση μας να έχει πάντα τη γεύση του πρώτου έρωτα.

ΣΟΦΙΑ
Και της γαμήλιας τούρτας.

ΜΑΡΚΟΣ
Σοβαρέψου επιτέλους!

ΣΟΦΙΑ
Εντάξει, εντάξει. Λοιπόν εύχομαι να μην μπει ποτέ τίποτα ανάμεσα μας… εκτός από μια… κοιλίτσα.

ΜΑΡΚΟΣ
Ε, δεν υποφέρεσαι. Εγώ φταίω που είμαι ρομαντικός και κάνω προσπάθεια να σε βάλω στην ατμόσφαιρα του μαγαζιού. Δε φτάνει που έχουμε επέτειο κάθε τέσσερα χρόνια.

ΣΟΦΙΑ
Αυτό μας έλειπε, να γιορτάζουμε κάθε χρόνο. Τυχαία νομίζεις σε παντρεύτηκα τέτοια μέρα;

ΜΑΡΚΟΣ
Δεν καταλαβαίνω πού βρίσκεις το κακό. Οι σχέσεις τα χρειάζονται κάτι τέτοια.

ΣΟΦΙΑ
Οι σχέσεις Μάρκο μου. Εμείς είμαστε παντρεμένοι.

ΜΑΡΚΟΣ
Αυτό είναι το πρόβλημα μας, Σοφία μου. Βλέπεις τη σχέση μας σα γάμο.

ΣΟΦΙΑ
Αφού γάμος είναι… πώς να τον δω;

ΜΑΡΚΟΣ
Και τι σημαίνει γάμος δηλαδή; Κάτι άχρωμο, άοσμο, άγευστο…

ΣΟΦΙΑ
Σαν και το πιάτο μου ένα πράμα…

ΜΑΡΚΟΣ
Το δικό μου πιάτο μ’ αρέσει να είναι νόστιμο, γευστικό, πικάντικο, γεμάτο εκπλήξεις…

ΣΟΦΙΑ
Τότε μωρό μου έπρεπε να πάρεις kinder έκπληξη. Τι περίμενες από ένα τορτίγιας; Σομπρέρο; Αφού δε σου πάνε τα καπέλα αγάπη μου, το ξέρεις.

ΜΑΡΚΟΣ
Σοφία, μιλάω σοβαρά. Μπορεί το πιάτο μου να μην έχει σομπρέρο, όπως λες, μπορεί όμως να έχει καμιά μεξικάνα που παραμονεύει, ενώ εσύ κάνεις σιέστα.

(Η Σοφία σηκώνει το πιάτο του Μάρκου και κοιτάζει από κάτω.)

ΣΟΦΙΑ
Οπτασία θα είναι από την πολύ ζέστη. Μωρό μου, στο είπα ότι θα σε πειράξουν τα καυτερά.

ΜΑΡΚΟΣ
Με θεωρείς δηλαδή ανίκανο να γοητεύσω μια γυναίκα;

ΣΟΦΙΑ
Ελληνίδα ή Μεχικάνα;

ΜΑΡΚΟΣ
Είσαι και ρατσίστρια. Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος για μένα. Δε μ’ έχεις εκτιμήσει σωστά.

ΣΟΦΙΑ
Μμμμ καλά τώρα. Δε σε ξέρω τόσα χρόνια…

ΜΑΡΚΟΣ
Δεν κατάλαβα; Δε φταίει κανείς άλλος, εγώ φταίω που τόσα χρόνια ούτε που γύρισα να κοιτάξω άλλη. (μουντζώνεται) Έπρεπε να είχες κανέναν άλλο. Τάρανδο θα σε είχε κάνει.

ΣΟΦΙΑ
Και γιατί δηλαδή να μην τον είχα κάνει εγώ; Η αγαπημένη σας φαλλοκρατική καραμέλα μπαγιάτεψε, Μαρκούλη. Φτύστε την πια, γιατί σας φτύνουν οι γυναίκες και δεν το ‘χετε πάρει χαμπάρι.

ΜΑΡΚΟΣ
Αααα, πολύ με προκαλείς. Πάρα πολύ με προκαλείς. Σοφία, πρόσεχε!

ΣΟΦΙΑ
Ναι, ναι. Γιατί; Τι θα μου κάνεις;

ΜΑΡΚΟΣ
Κερατοφόρο μέλος του ζωικού βασιλείου Σοφία.

ΣΟΦΙΑ
Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Σε προκαλώ.

ΜΑΡΚΟΣ
Γιατί; Νομίζεις είναι δύσκολο να το κάνω;

ΣΟΦΙΑ
Εσύ; Εννοείται; Ορίστε, σου βρήκα και στόχο έτοιμο. Εκείνη στο μπαρ… εκεί… τη βλέπεις;

(Η Σοφία του δείχνει μια κοπέλα πολύ σέξι, που στέκεται στο μπαρ και μιλάει προκλητικά μ’ έναν νεαρό ψηλό, όμορφο και μυώδη άντρα. Η κοπέλα φοράει ένα μακρύ φόρεμα με ανοιχτό ντεκολτέ, που διαφημίζει τα πλούσια προσόντα της. Ο Μάρκος ξεροκαταπίνει. Κατεβάζει 3 συνεχόμενες γουλιές κρασί.)

ΜΑΡΚΟΣ
Η κοπέλα με το μεγάλο…εεε μακρύ… φόρεμα… που μιλάει με το νεαρό;

ΣΟΦΙΑ
Αυτή! Μην πεις; Έχω γούστο στις γυναίκες. Στους άντρες δεν έχω….. Ρίξ’ την! Τώρα… μπορείς;

ΜΑΡΚΟΣ
Δεν είναι σωστό, έχει παρέα.

ΣΟΦΙΑ
Κι εσύ έχεις…

ΜΑΡΚΟΣ
Ωραία λοιπόν… απόψε θα σου ανοίξω τα μάτια.

(Ο ΜΑΡΚΟΣ χτενίζει με τα χέρια τα λιγοστά του μαλλιά, φτιάχνει το σακάκι του, σηκώνεται και με αποφασιστικότητα κατευθύνεται προς την κοπέλα.)

ΣΟΦΙΑ
Χαχαχα…Μη σου ανοίξουν το κεφάλι φοβάμαι…

ΜΑΡΚΟΣ
Καλησπέρα σας… Καλησπέρα…. Εεεε… με συγχωρείτε που διακόπτω την… την αναμφισβήτητα… αναμφισβήτητα ενδιαφέρουσα συζήτησή σας. Λέγομαι Μάρκος…

(Προτείνει το χέρι του για χειραψία. Τον κοιτάζουν και οι δύο δύσπιστοι… και με απορία…)

ΜΑΡΚΟΣ
Ξέρετε… δεν ήθελα να ενοχλήσω… κύριε… χωρίς παρεξήγηση… Συνοδεύομαι… από την κυρία…

(Γυρίζει προς το τραπέζι της γυναίκας του και τη δείχνει. Κοιτάζουν τη Σοφία και οι δύο καλά καλά, γυρίζουν και του χαμογελούν συγκαταβατικά.)

ΜΑΡΚΟΣ
Η κυρία, η σύζυγός μου… Με όλο το θάρρος…ξέρετε… θα σας πείραζε να…

(Κάνει νοήματα με τα χέρια του. Πότε δείχνει τη γυναίκα του πότε την κοπέλα.)

ΜΑΡΚΟΣ
Θα σας πείραζε να… χορέψουμε;

(Η Κοπέλα και ο Νεαρός κοιτάζονται μεταξύ τους και χαμογελούν.

ΝΕΑΡΟΣ
Φυσικά, καταλαβαίνουμε…

ΜΑΡΚΟΣ
Με… με την κυρία εννοώ…

ΝΕΑΡΟΣ
Όπως επιθυμείτε…

(Ο Μάρκος παίρνει την Κοπέλα και χορεύουν τανγκό. Ο Μάρκος είναι πιο κοντός από την Κοπέλα και αντιμετωπίζει μια δυσκολία ύψους σε κάποιες φιγούρες. Ο Νεαρός πότε κοιτάζει αυτούς που χορεύουν και πότε την Σοφία, η οποία με σιγουριά και απάθεια τους κοιτάζει, ενώ συνεχίζει το φαγητό της.)

ΚΟΠΕΛΑ
Βάσια.

ΜΑΡΚΟΣ
Όχι, Μάρκος…

ΚΟΠΕΛΑ
(Γελάει) Εμένα Βάσια…

ΜΑΡΚΟΣ
(Γελάει) Το ξέρω, αστείο ήταν… Για να χαλαρώσουμε…

ΚΟΠΕΛΑ
Μ’ αρέσουν οι άντρες με χιούμορ. Με καυλώνουν.

(Ο Μάρκος) γουρλώνει τα μάτια του και ξεροκαταπίνει. Την ίδια στιγμή ο Νεαρός πηγαίνει και κάθεται στο τραπέζι της Σοφίας. Ο Μάρκος χωρίς ν’ ακούει τι λένε, έχει τα μάτια του καρφωμένα στη Σοφία και τον μυώδη Νεαρό, ενώ ταυτόχρονα χορεύει με την Κοπέλα. )

ΚΟΠΕΛΑ
Ξέρετε τι άλλο με καυλώνει;

ΜΑΡΚΟΣ
Όχι, όχι δεν ξέρω…

(Η Κοπέλα τον σφίγγει επάνω της.)

ΚΟΠΕΛΑ
Τα άγρια αρσενικά. Οι άντρες που ξέρουν τι θέλουν…

ΜΑΡΚΟΣ
Εγώ ξέρω… Πάντα ξέρω. Ταύρος είμαι.

(Η Κοπέλα του αρπάζει το χέρι και το βάζει στον πισινό της. Ο Μάρκος το τραβάει πιο πάνω εκεί το ξανακατεβάζει. Αυτό γίνεται 2-3 φορές, στο τέλος ο Μάρκος το αφήνει, καθώς βλέπει από μακριά τη γυναίκα του να φλερτάρει με τον άλλον. Καθώς χορεύουν, η Κοπέλα σιγά σιγά τον οδηγεί προς την τουαλέτα, εκείνος προσπαθεί να την οδηγήσει προς τη Σοφία αλλά υποκύπτει, όταν η Κοπέλα τον αρπάζει και τον φιλά στο στόμα. Φεύγουν μαζί προς την τουαλέτα.)

ΣΟΦΙΑ
Αχ βρε Ντίνο μου! Πολύ χαίρομαι που σε βλέπω! Μετά από τόσα χρόνια. Χαθήκαμε τελείως.

ΝΕΑΡΟΣ
Ε, δεν είναι και δύσκολο. Δουλειές, υποχρεώσεις… Με τέτοιους ρυθμούς δεν προλαβαίνουμε ούτε στην τουαλέτα να πάμε.

ΣΟΦΙΑ
Τώρα που είπες τουαλέτα…που πήγε ο δικός μου… Μήπως ν’ αρχίζω ν’ ανησυχώ;

ΝΕΑΡΟΣ
Μην ανησυχείς. Ξέρεις την παροιμία που λέει «σκύλος που γαβγίζει δεν δαγκώνει»;

ΣΟΦΙΑ
Ξέρω όμως και την άλλη, που λεει «φύλαγε τα ρούχα σου, να ‘χεις τα μισά…». Δεν πας να μαζέψεις τη δικιά σου; Σαν πολύ λυσσάρα μου φάνηκε.

ΝΕΑΡΟΣ
(γελάει) Η αλήθεια είναι ότι είναι λίγο λυσσάρα. Άμα δει κανέναν αρρενωπό, την πέφτει με τη μία. Ελπίζω να τον έχεις τσεκάρει… Αν και ποτέ δεν ξέρεις…

ΣΟΦΙΑ
Τι εννοείς;

(Εκείνη την ώρα βγαίνει ο Μάρκος από την τουαλέτα σαν κυνηγημένος μ’ ένα τρόμο στο βλέμμα του. Ισιώνει τη γραβάτα του και τρίβει το μάγουλο του. Μόλις πλησιάζει τη Σοφία αλλάζει ύφος. Η Σοφία σηκώνεται με ύφος απειλητικό. Σηκώνεται και ο Νεαρός.)

ΣΟΦΙΑ
Μάρκο, να σου συστήσω. Από ‘δω ο Ντίνος.

(Ο Νεαρός προτείνει το χέρι του αλλά ο Μάρκος δεν το δίνει.)

ΜΑΡΚΟΣ
Βλέπω δεν έχασες ευκαιρία.

(Εκείνη την ώρα έρχεται από την τουαλέτα η Κοπέλα.)

ΝΕΑΡΟΣ
Σοφία μου, να σου συστήσω, τη Βάσια.

ΣΟΦΙΑ
Χάρηκα.

ΝΕΑΡΟΣ
Φαντάζομαι με τον κύριο θα έχουν ήδη συστηθεί. Βάσια θυμάσαι τη Σοφία;

ΚΟΠΕΛΑ
Κάτι μου θυμίζει, αλλά αυτή τη στιγμή, δεν μπορώ να συγκεντρωθώ…

ΝΕΑΡΟΣ
Έλα…είναι η Κουτρουνέλου. Σοφία Κουτρουνέλου. Τρίτο έτος! Έλα ρε, χάρη σ’ αυτή πέρασες τη βιοχημεία, δε θυμάσαι;

(Η Σοφία κοιτάζει απορημένη πότε το Ντίνο και πότε την Κοπέλα. Ο Μάρκος έχει μείνει με το στόμα ανοιχτό. Γεμίζει το ποτήρι του κρασί και το κατεβάζει με την μία. Το κάνει 3 φορές αυτό.)

ΚΟΠΕΛΑ
Πωπω! Σοφία! Μου φαίνεται απίστευτο.

ΜΑΡΚΟΣ
Συγνώμη, γνωρίζεστε;

ΣΟΦΙΑ
Μισό λεπτό. Ντίνο, βοήθησε με. Ποια είναι η κυρία;

ΝΕΑΡΟΣ
Έλα ρε Σοφία. Δεν τον βγάζεις; Βγάλε φόρεμα, κόψε μαλλί, στράβωσε δόντια βάλε γυαλιά… Α, ξέχασα το βασικό…βγάλε βυζί… τι μένει;

ΜΑΡΚΟΣ
Τα κόκαλα…

ΣΟΦΙΑ
Ε μη μου πεις…

ΜΑΡΚΟΣ
Αναγνωρίζεις τα κόκαλα;

ΣΟΦΙΑ
Βασίλη;

ΜΑΡΚΟΣ
Βασίλη! Βασίληηηηη; Γεια σου ρε Βασίλάρα!


ΤΕΛΟΣ

2 σχόλια:

herinna/ είπε...

Κι εδώ είχα βάλει σχόλιο ποιος τα σβήνει;

perdikofryda είπε...

Ε, στο ξανάπα: έχεις το χάρισμα της ατάκας!... Όμως όλα γίνονται λιγάκι στην ξεπέτα - στις συναισθηματικές αναλλαγές αναφέρομαι (Ξέρω, έχουμε και τον χρονικό περιορισμό)... Μμμ... αυτή την ΚΟΠΕΛΑ κάπου την ξέρω... Α! Και απαιτώ το βίντεο από τη μυστική συνεύρεση στην τουαλέττα!!!