Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008

ΜΩΡΟ ΜΩΡΟ ΜΟΥ (της Μαρίας Περρή)

ΠΡΟΣΩΠΑ
Γιάννης, 35άρης άντρας
Μαρία, 30άρα γυναίκα
Σερβιτόρα, 30άρα γυναίκα

Είναι ένα καλοκαιρινό βράδυ. Βρισκόμαστε σε ένα πολυτελές lounge-bar, στο κέντρο της Αθήνας. Ένας νεαρός άντρας, ο Γιάννης, κάθεται σε ένα τραπέζι και χαζολογά τριγύρω. Σε λίγο φτάνει η κοπελιά του, η Μαρία...

ΜΑΡΙΑ: Καλησπέρα!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Καλώς την...

ΜΑΡΙΑ: Άργησα, μωρό μου;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Όχι, αγάπη μου. (Φιλιούνται πεταχτά στο στόμα) Κάτσε... (Της δείχνει την καρέκλα)

ΜΑΡΙΑ: (Ενώ κάθεται στην καρέκλα) Τι έκανες τελικά;...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Τα παρέδωσα πριν (από) λίγο...

ΜΑΡΙΑ: Μπράβο μωρό! Ήρωας!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Μου ’φυγε ο κώλος βέβαια...

ΜΑΡΙΑ: Φαντάζομαι...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Εσύ τι έκανες – πήγες στο γιατρό;

ΜΑΡΙΑ: Πήγα...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Και;... Τι ήτανε τελικά;

ΜΑΡΙΑ: Δεν είμαι άρρωστη...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Το ’ξερα!

ΜΑΡΙΑ: Όλες οι εξετάσεις καλές...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Είδες που στα ’λεγα;!... Άδικα ανησυχούσες...

ΜΑΡΙΑ: Ναι... άδικα... (Δείχνει προβληματισμένη)

ΓΙΑΝΝΗΣ: Τι; (Τους διακόπτει η σερβιτόρα)

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Καλησπέρα σας - Τι θα πάρετε;

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Έκπληκτος αντικρίζοντας τη γνώριμη σερβιτόρα) Λίζα!;

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Γιάννη, εσύ;!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Πού ’σαι συ, ρε;! Χάθηκες...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Εγώ χάθηκα; Εσύ εξαφανίστηκες!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Έλα τώρα!... Δεν μπορούσες να πάρεις ένα τηλέφωνο...;

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ξέρεις πόσες φορές προσπάθησα να σε πάρω;!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Δεν σε πιστεύω!... ;

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Βαρέθηκα ν’ ακούω «ο αριθμός που καλείτε δεν είναι διαθέσιμος», ρε συ!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Μυστήριο πράμα... Αποκλείεται, αφού...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Άλλαξες αριθμό;

ΜΑΡΙΑ: (Ξεροβήχοντας με στόμφο) Γκούχου-γκούχου!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Να σου συστήσω τη... Μαρία...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: (Χαμογελώντας στη Μαρία, νευματίζει) Χάρηκα...

ΜΑΡΙΑ: (Προς το Γιάννη) ... Έτσι... σκέτο!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Προς τη Μαρία) Τι εννοείς;...

ΜΑΡΙΑ: Δε θα με συστήσεις κανονικά στην κοπέλα;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Τι να πω δηλαδή;

ΜΑΡΙΑ: Ξέχασες τι σου είμαι, Γιάννη;!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Α! (Δείχνοντας τη Μαρία προς τη σερβιτόρα) Η κοπέλα μου...

ΜΑΡΙΑ: Μόνο;!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Τι «μόνο»;

ΜΑΡΙΑ: (Προς τη σερβιτόρα) Ετοιμαζόμαστε να παντρευτούμε με το Γιάννη, κοπελιά...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: (Κοιτά το Γιάννη) Α, ναι, ε;... (Κοιτά τη Μαρία) Μπράβο!

ΜΑΡΙΑ: (Προς τη σερβιτόρα) Και σύντομα! (Προς το Γιάννη) ... ε, Γιάννη;...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Ναι... φυσικά...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Άντε... με το καλό!... (Η Μαρία ανταποδίδει με παγωμένο χαμογελάκι)

ΣΙΩΠΗ – Αμηχανία...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: ... Έχετε αποφασίσει τι θα πάρετε;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Μια τεκίλα για μένα.
ΜΑΡΙΑ: Εγώ όχι...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Τότε να σας αφήσω να το ξανασκεφτείτε και με φωνάζετε μετά...

ΜΑΡΙΑ: (Προς τη σερβιτόρα) ... Έχεις να μου προτείνεις κάτι... ελαφρύ;

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: (Προς Μαρία) ...Μμμ... Ένα βερμούτ ίσως...

ΜΑΡΙΑ: Α, μπααα...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ένα μπέιλις...;

ΜΑΡΙΑ: Πφφ! Πολύ γλυκό!...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ένα κονιάκ των πέντ...

ΜΑΡΙΑ: (Διακόπτει) Α-πα-πα! Βαρύ!... Κάτι πιο soft, ρε παιδί μου!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ένα μαρτίνι με...

ΜΑΡΙΑ: (Διακόπτει - Αηδιάζοντας) Πίκραα!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ένα τζίντζερ μήπως;...

ΜΑΡΙΑ: Όχι, όχι τζίντζερ... με λιγώνει!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: ... Κάποιο λικέρ τότε...

ΜΑΡΙΑ: Μα, καλά... Δεν έχεις κάτι χωρίς αλκοόλ;!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ναι, πως... βέβαια... έχ...

ΜΑΡΙΑ: (Πετάγεται) Ε, άντε ντε... τόσην ώρα...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Τι θα θέλατε;

ΜΑΡΙΑ: Περιμένω να μου προτείνεις κάτι!...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: … Ας πούμε...

ΜΑΡΙΑ: (Διακόπτει) Κάτι ΜΗ αλκοολούχο, ε!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Έχουμε μπύρα χωρίς αλκοόλ...

ΜΑΡΙΑ: Φουσκώνει η μπύρα!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ένα φρουίτ παντς χωρίς...

ΜΑΡΙΑ: Δεν μ’ αρέσει η γρεναδίνη!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Μμμμ... μια σόδα με...

ΜΑΡΙΑ: Δεν έχω βαρυστομαχιά κοπέλα μου!
ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Κάποιο αναψυκτικό τότε...

ΜΑΡΙΑ: (Απότομα) Τι αναψυκτικό;

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Μια κόκα κόλα...

ΜΑΡΙΑ: Αστειεύεσαι; Έχει χρωστικές και καφεΐνη...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ε, τότε μια σπράιτ...

ΜΑΡΙΑ: Κάτι (σε) μη ανθρακούχο δεν υπάρχει;

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ένα ice-tea...

ΜΑΡΙΑ: Είναι διεγερτικό!... Τέτοια ώρα!...

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Εεε... Μια πορτοκαλάδα...

ΜΑΡΙΑ: Φυσικό χυμό όμως!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ναι.

ΜΑΡΙΑ: Έχεις;

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ναι. Φυσικά.

ΜΑΡΙΑ: Θα το καταλάβω αν είναι αμίτα!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Όλοι οι χυμοί μας είναι φυσικοί.

ΜΑΡΙΑ: Τι άλλους φυσικούς χυμούς έχετε; ... Η πορτοκαλάδα μου φέρνει ξινίλες!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Μπανάνα... Ανανά...

ΜΑΡΙΑ: Πφφ! Όχι, όχι!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Πεπόνι... Ροδάκινο... (Η Μαρία ξινίζει μούρη) Σταφύλι... Φράουλα... Μήλο...

ΜΑΡΙΑ: Μήλο! (Η σερβιτόρα σημειώνει) Χωρίς παγάκια, ε!

ΣΕΡΒΙΤΟΡΑ: Ναι-ναι... Είμαστ’ εντάξει; (Οπτική επαφή)

Η Μαρία γνέφει συγκαταβατικά, μειδιώντας παγωμένα στη σερβιτόρα. Η σερβιτόρα φεύγει. Η Μαρία στρέφεται προς το Γιάννη...

ΜΑΡΙΑ: (Απότομα & αυστηρά) Ποια είναι αυτή, Γιάννη;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Η Λίζα...

ΜΑΡΙΑ: Και ποια είν’ η Λίζα, Γιάννη;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Μια φίλη...
ΜΑΡΙΑ: (Ειρωνεία – Νευριασμένη) Πόσο κολλητή σου, Γιαννάκη μου;

ΓΙΑΝΝΗΣ: ... Γιατί τέτοια νεύρα;

ΜΑΡΙΑ: Πες μου ποια είναι...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Η Λίζα, σου λέω...

ΜΑΡΙΑ: Τι σου είναι αυτή η Λίζα;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Φίλη μου, λέμε... παλιά...

ΜΑΡΙΑ: Φίλη-φίλη...!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Άρχισες πάλι!;

ΜΑΡΙΑ: Θα μου πεις;!... (Τον αγριοκοιτά - Έντονη οπτική επαφή)

ΓΙΑΝΝΗΣ: Τι να σου πω;

ΜΑΡΙΑ: Πότε τη γνώρισες;

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Με ανάλογη κίνηση) Ουου... καλά...

ΜΑΡΙΑ: Τι σημαίνει αυτό;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Πολύ πριν σε γνωρίσω... (Η Μαρία του ρίχνει άγρια ματιά) Έλα ρε μωρό μου τώρα...

ΜΑΡΙΑ: Έχετε... προχωρήσει μ’ αυτή τη... φίλη σου;...

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Ξενερωμένος) Τι με ρωτάς, ρε συ Μαρία;!

ΜΑΡΙΑ: Για να καταλάβω...

ΓΙΑΝΝΗΣ: ... Μεγάλα παιδιά είμαστε...

ΜΑΡΙΑ: (Φορτώνει) Έχετε κάνει σεξ;!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Αυτά θα λέμε τώρα;!

ΜΑΡΙΑ: Ώστε την πήδηξες, ε;!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Από πού έσκασε πάλι αυτό;

ΜΑΡΙΑ: Το βλέπω στα μάτια σου!

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Βαριεστημένα) Α, μάλιστα...

ΜΑΡΙΑ: (Κυνηγώντας το βλέμμα του) Και βλέπω κι όλα τ’ άλλα που ’χετε κάνει!

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Ειρωνικά) Σωώωπα!...

ΜΑΡΙΑ: Παλιάνθρωπε!... Αλήτη! (Κάνει να σηκωθεί να φύγει)

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Συγκρατεί τη Μαρία για να μη φύγει) Έλα... χαλάρωσε...

ΜΑΡΙΑ: Τι να χαλαρώσω, βρε; Τι να χαλαρώσω;!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Πάρε κάτι να πιεις...

ΜΑΡΙΑ: Σίχαμα!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Δεν υπάρχει λόγος να (με) βρίζεις...

ΜΑΡΙΑ: Δεν υπάρχει, ε;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Όχι, δεν υπάρχει...

ΜΑΡΙΑ: Νομίζεις!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Έλα τώρα...

ΜΑΡΙΑ: Αν μπορούσα θα σε σκότωνα! Αλλά σκέφτομαι τη φυλακή μετά!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Υπερβάλλεις...

ΜΑΡΙΑ: Θα σε ’γδερνα ζωντανό... Θα σου ’βγαζα τα νύχια!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Έλα τώρα...

ΜΑΡΙΑ: Και τα μάτια θα σου ’βγαζα! Και το πουλί θα σου ’κοβα!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Ρε μάνα μου χαλάρωσε...

ΜΑΡΙΑ: Μάνα – ναι, μάνα!... Αυτό είναι... γι’ αυτό είμαι Τούρκος!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Χαμένος) Τι λες παιδί μου;

ΜΑΡΙΑ: Και παιδί! Δύο σε ένα!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Τι δύο σε ένα; Τι λες, ρε συ;

ΜΑΡΙΑ: (Έντονη οπτική επαφή) ... Είμαι έγκυος, Γιάννη! (Παγωμάρα)

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Κατάπληκτος) Τι είσαι;!

ΜΑΡΙΑ: Έγκυος! ... Μαλάκα...

ΣΙΩΠΗ – Ο Γιάννης τρίβει το πρόσωπό του, η Μαρία κουνά νευρικά το πόδι της...

ΓΙΑΝΝΗΣ (Αλλαγή ύφους - Χεσμένος από χαρά) ... Μωρό... μωρό μου;!...

ΜΑΡΙΑ: Πηδίκουλα!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Θα κάνεις μωρό;!...
ΜΑΡΙΑ: ... Μπααά... σε πιάσαν’ οι γλύκες τώρα;!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Ονειροπολώντας) Θα γίνω πατέρας!;

ΜΑΡΙΑ: Τρομάρα σου!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Αγάπη μου... τι ωραία έκπληξη είν’ αυτή!;

ΜΑΡΙΑ: Ναι, είδες;... Καλύτερη απ’ τη δική σου!

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Απότομα) Μα... τότε... (Φλασιά) Α, γι’ αυτό είπες χωρίς αλκοόλ!

ΜΑΡΙΑ: (Ειρωνεία) Όχι... Αποφάσισα ξαφνικά να γίνω ξενέρωτη!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Μα... τότε... Δεν πρέπει να ξενυχτάμε... στην κατάστασή σου! (Κάνει να σηκωθεί) Έλα σήκω!

ΜΑΡΙΑ: Τι;!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Σηκώνεται από το κάθισμά του) Πάμε σπίτι – δεν πρέπει να κουράζεσαι τώρα...

ΜΑΡΙΑ: Μα, δεν...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Έλα... σήκω... Σήκω!

ΜΑΡΙΑ: Με εκπλήσσεις Γιάννη...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Πρέπει να σκεπτόμαστε το παιδί τώρα... Έλα!

ΜΑΡΙΑ: Ε, τότε ξανακάτσε!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Γιατί;

ΜΑΡΙΑ: Γιατί το παιδί θέλει να πιει χυμό μήλο τώρα!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Ψαρωμένος) ... Έτσι λέει;

ΜΑΡΙΑ: Έτσι. Κάτσε...

ΓΙΑΝΝΗΣ: (Ξανακάθεται στο κάθισμά του) Για να δω... (Αγγίζει την κοιλιά της Μαρίας)
Κουνιέται – κουνιέται;!...

ΜΑΡΙΑ: (Περιπαιχτικά) Ναι... τώρα βάζει γκολ! (Ο Γιάννης κάνει να σηκώσει το χέρι του προς τη σερβιτόρα, ενώ η Μαρία τον κόβει) Τι την θες πάλι αυτή;

ΓΙΑΝΝΗΣ: Να φέρει το χυμό γρήγορα. (Η Μαρία τον κοιτά παραξενεμένη) Το μωρό διψά!

ΜΑΡΙΑ: Χαχαχαχα! (Σοβαρεύει) ... Σεμνά με τη γκαρσόνα, ε...;!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Ποια γκαρσόνα, αγάπη μου;.... Αστειεύεσαι;... Υπάρχει καμιά άλλη από σένα;!... Καμία! (Την παίρνει αγκαλιά) Αχχχ! Πόσο τ’ αγαπώ το μωρό μου! Το γλυκό μου το μωράκι!

ΜΑΡΙΑ: … Καταφερτζίκο!...

ΓΙΑΝΝΗΣ: Αφού το ξέρεις ότι σε λατρεύω...

ΜΑΡΙΑ: (Σαχλαμαρίζοντας) Παλιόπαιδο!

ΓΙΑΝΝΗΣ: Μωρό μου διπλό!... (Της σκάει φιλί) Γούτσου-γούτσου-γούτσου-γούτσου...
(Σαλιαρίζουν και ερωτοτροπούν)


Τα φώτα χαμηλώνουν σταδιακά... Σκοτάδι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: