Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2008


Η ΓΙΟΡΤΗ

Ο Σερβιτόρος έχει τικ .Κάθε φορά που τελειώνει μια πρότασή του, κάνει τη εξής γκριμάτσα

Η Στεφανία και ο Μάρκος Αγγέλου κοιτούν σιωπηλά τον κατάλογο στο Yoga Bala .Κάθονται απέναντι ο ένας στον άλλο .Η Στεφανία φορά ένα υπέροχο μαύρο φόρεμα .Ο Μάρκος κάποιο καλό του κουστούμι .Η σιωπή σπάει ..
Στεφανία :Λοιπόν ;Σ’ αρέσει κάτι ;(Κεφάτη με ένα τόνο περιέργειας)

(Ο Μάρκος σηκώνει το κεφάλι σκεπτικός .Ρίχνει μια κλεφτή ματιά στον κατάλογο απογοητευμένος και κοιτά τη Στεφανία με απορία..)

Μάρκος :Πλάκα μου κάνεις ;Δεν καταλαβαίνω τίποτα ..(εκνευρισμένος αφήνοντας μια στάλα από την κακή του διάθεση να φανεί)
Στεφανία :Μπορείς να διαβάσεις τις επεξηγήσεις ακριβώς από κάτω !(Ειρωνικά)
Μάρκος :Ναι όντως !Αν δεν είχαν διαλέξει τη γραμματοσειρά «ορνιθοσκαλίσματα» και δεν είχα ξεχάσει τους φακούς μου .Εδώ για να καταλάβεις τι πρόκειται να υποστείς πρέπει να φέρεις και τη γραμματέα σου να μεταφρ..(Απαντά με χλευαστικό ύφος αλλά τον διακόπτει η Στεφανία)
Στεφανία :ΧΑ! Όλα φταίνε εκτός από εσένα .Θες και τη γραμματέα σου να μεταφράζει .. Τόσο απαραίτητη πια ?Πρέπει να χειρίζεται πολύ καλά τη γλώσσα της !(Απαντά ειρωνικά και εκνευρισμένα πλέον!)

(Ο Μάρκος πετά τον κατάλογο στο τραπέζι )

Μάρκος : Αρχίσαμε πάλι ;Στεφανία δεν έχω καμιά όρεξη κατάλαβες ;Κατάφερες να με κουβαλήσεις εδώ από την Κηφισιά .Αν συνεχίσεις φεύγω κατάλαβες ;Φτάνει πια με τις αηδίες ! (Απαντά με ψιθυριστή φωνή φανερά νευριασμένος σφίγγοντας με δύναμη το χέρι της Στεφανίας )

(Η Στεφανία τραβά το χέρι της απότομα ,ξεφυσά και απαντά ήρεμα..)

Στεφανία :Εντάξει ,λοιπόν, ας μην το συνεχίσω ..Άλλωστε όπως σου είπα ήθελα να έρθουμε εδώ απόψε για μια γιορτή ..
Μάρκος :Ακριβώς .Και ο μόνος λόγος που ανέχτηκα όλη αυτήν τη κίνηση στο δρόμο είναι για να μάθω τι τρέλα σου ήρθε πάλι !Δεν είναι καμιά γιορτή σήμερα! Το κατάλαβες καλή μου; Τίποτα δεν έγινε σα σήμερα .Τίποτα !(Απαντά με σιγουριά )
Στεφανία :Πως είσαι τόσο σίγουρος ;(Ρωτά με ύφος επιθετικό και μυστήριο)
Μάρκος :Γιατί με τις προπέρσινες υστερίες σου έβαλα τη Βίκυ να σημειώσει όλες τις επετείους μας(Πάει να εξηγήσει με ψυχραιμία μα η Στεφανία τον διακόπτει και πάλι )
Στεφανία :Βίκυ ;Μετά από πόσες μεταφράσεις η Βασιλική έγινε Βίκυ ;(Χλευάζει φανερά εκνευρισμένη)

(Ο Μάρκος την κοιτά επιθετικά με βλέμμα που απειλεί πως θα σηκωθεί να φύγει μα χτυπά το κινητό του .Το κοιτά και το κλείνει )

Στεφανία :Τουλάχιστον ξέρεις πότε να το απορρίπτεις το τσουλάκι .Αλλά ως εδώ!.Δεν ασχολούμαι άλλο .Κάνε ό,τι θες .Ας παραγγείλουμε .Πρέπει κάποια στιγμή να μάθεις και τι γιορτάζουμε ..
Μάρκος :Έτσι μπράβο ! Ό,τι θέλω να κάνω το κάνω .Και μην πολυμιλάς γιατί χάρη σε μένα μπορείς και παραγγέλνεις απόψε .Άντε να φάμε(κάνει σήμα στο σερβιτόρο) να αρχίσεις να μας ενημερώνεις για αυτές τις γιορτές φαντάσματα και που λείπεις τα τελευταία πρωινά..(Ρωτά υπεροπτικά και καχύποπτα )
Στεφανία : (Χαμογελά ντροπαλά )Όλα θα τα μάθεις και σήμερα θα κεράσω εγώ .

(Ο Μάρκος γελά .Πάει να απαντήσει ειρωνικά μα έρχεται ο σερβιτόρος )

Σερβιτόρος : Καλησπέρα σας (γκριμάτσα)!Αποφασίσατε ;(γκριμάτσα)

(Ο Μάρκος και η Στεφανία τον κοιτούν με περιέργεια .Ο Μάρκος είναι έτοιμος να εκραγεί!)

Σερβιτόρος :Όχι μη(γκριμάτσα). Μη με παρεξηγείται .(γκριμάτσα)Δεν το κάνω επίτηδες είναι τικ !(Γκριμάτσα)
Μάρκος :Μας δουλεύεις ρε φίλε ?Σου προτείνω να μη συνεχίσεις το αστειάκι σου .Δεν ξέρεις σε ποιόν μιλάς .(Τσαντισμένος)

(Η Στεφανία χαμογελά με τα νεύρα του Μάρκου και τον περίεργο και τρομοκρατημένο σερβιτόρο )

Σερβιτόρος :Αλήθεια .(γκριμάτσα )Κανονικά δε σερβίρω ,δουλεύω στην κουζίνα . (γκριμάτσα) .Μα σήμερα αρρώστησαν κάποιοι σερβιτόροι και έπρεπε να τους καλύψω.(γκριμάτσα) .(Απολογείται δειλά)
Στεφανία :Και τι τικ είναι αυτό καλέ; (Γελώντας)
Σερβιτόρος :Σε κάθε πρόταση που τελειώνει το στόμα μου κάνει αυτό το μορφασμό . (Γκριμάτσα)Αν θέλετε μπορώ να το κάνω να μη φαίνεται τόσο προσβλητικό .(γκριμάτσα)
Στεφανία :Αυτό θα έχει ενδιαφέρον .Πως δηλαδή ?(Ρωτά με ενδιαφέρον και απορία)
Σερβιτόρος :Θα μπορούσα να πω «Δεν αποφασίσατε?»(γκριμάτσα)

(Η Στεφανία ξεσπά σε γέλια και ο Μάρκος ηρεμεί αν και παραμένει καχύποπτος )

Μάρκος :Αρκετά είπαμε γα το πρόβλημα σου .Ας παραγγείλουμε .(Με σοβαροφανές ύφος)
Σερβιτόρος :Ο κύριος έχει δίκιο .(γκριμάτσα)Σας ακούω ..(Γκριμάτσα)(ετοιμάζει το μπλοκάκι του)
Μάρκος :Εγώ θα πάρω το ακριβότερο πιάτο και φέρε μας το ακριβότερο κρασί .(Αλαζονικά)
Σερβιτόρος :Το καλύτερο κρασί λοιπόν ..(γκριμάτσα)
Μάρκος :Εσύ Στεφανία ;Έλα σταμάτα να γελάς να παραγγείλουμε επιτέλους .(Ενοχλημένος)
Στεφανία :Εγώ θα πάρω αυτό με τα ρεβίθια .Ένα chana masala !(Με θάρρος)
Σερβιτόρος :Σαλάτα θέλετε ;(γκριμάτσα )
Μάρκος :Φέρε μας όποια νομίζεις εσύ .Αφού δούλευες στην κουζίνα κάτι θα ξέρεις .
Σερβιτόρος :Ναι ξέρω (γκριμάτσα) .Θα σας φέρω μια yoga .(γκριμάτσα)Είναι πολύ δροσερή!(γκριμάτσα)

(ο σερβιτόρος φεύγει με την παραγγελία .Η Στεφανία συνεχίζει να γελά και ο Μάρκος την κοιτά ενοχλημένος )

Μάρκος :Πάψε επιτέλους… Νομίζω μας κορόιδευε .Μα γιατί παρήγγειλες ρεβίθια ?Εσύ τα σιχαίνεσαι .;

(Η Στεφανία κάνει τη γκριμάτσα και γελά )

Στεφάνια :Είπα να τολμήσω να τα συμπαθήσω απόψε. Ίσως να τολμήσεις να με συμπαθήσεις κι εσύ απόψε …Όπως σου είπα σήμερα κερνάω εγώ ..(Μυστήρια και γλυκά)
Μάρκος :Ορίστε αυτό είναι ένα πραγματικό αστείο .Με τα λεφτά μου καλή μου θα με κεράσεις απόψε ?Εσύ δεν έχεις δουλέψει ποτέ .Ούτε καν προίκα δεν είχες ..(Γελώντας ειρωνικά)
Στεφανία :Δεν είχες απορία που ήμουν σήμερα όλη μέρα εξαφανισμένη ?Όλα στα λέει η Μανάνα ε? Αυτή δεν είναι οικιακή το Reuters είναι .
Μάρκος :Εγώ την πληρώνω σε μένα τα λέει !Αν θέλει ας μην μου τα πει !Για πες λοιπόν σήμερα το πρωί τι έκανες ?
Στεφανία :Δούλεψα .Έβγαλα το πρώτο μου μεροκάματο .
Μάρκος :Σοβαρά ;Καλό και αυτό …Καμιά καλύτερη δικαιολογία ?Δεν τα χάφτω εγώ αυτά! Ούτε έχω όρεξη να ψάχνω .Ένα να ξέρεις .Πως είσαι Αγγέλου .Και ότι και να κάνεις αυτό το όνομα αν το πειράξεις θα το μετανιώσεις .Δε θα σου μείνει τίποτα!
Στεφανία :Τι λες ;Τι με περάσεις για κάνα πουτανάκι σαν τη Βίκυ ;Εσύ ξεφτιλίζεις το όνομα σου ρε !Μόνος σου τα καταφέρνεις μια χαρά !Δε θες καμιά βοήθεια .Άκου θα μείνω χωρίς τίποτα .
Μάρκος :Πρόσεξε πως μιλάς .Άντε μη σηκωθώ και φύγω .Που μου έγινες κυρία .Αλλά βέβαια σε όσο πιο μεγάλο σαλόνι σε βάλουνε τόσο μεγαλύτερη η γλωσσίτσα της Στεφανίας. Αν γυρίσεις στη γκαρσονιέρα σου να δούμε που θα κρυφτεί η γλωσσίτσα σου .
Στεφανία :Το σπίτι σου είναι φυλακή .Θέλω θάλασσα και φτιάχνεις πισίνα .Θέλω χορό και παίρνεις πικ απ .Για κλουβί είναι ότι πρέπει .

(Ο Μάρκος έχει εκνευριστεί απίστευτα !Είναι έτοιμος να σηκωθεί να φύγει όταν έρχεται ο σερβιτόρος με το κρασί )

Σερβιτόρος :Κύριε καθίστε .(γκριμάτσα)Πρέπει να δοκιμάσετε το κρασί (γκριμάτσα).Σας έφερα το καλύτερο .(Γκριμάτσα) .

(ο Μάρκος κάθεται και πάλι .δοκιμάζει το κρασί .Είναι καλό .Κάνει νεύμα στο σερβιτόρο να το αφήσει .Εκείνος το αφήνει και φεύγει )

Μάρκος :Στεφανία έχω φτάσει στα όρια μου απόψε .Θα σηκωθώ να φύγω .(χτυπά πάλι το κινητό του ,το κοιτά και το κλείνει)
Στεφανία :Λοιπόν τέλος οι τσακωμοί .Θέλω να γιορτάσουμε σήμερα σου είπα .Μπορούμε να είμαστε για μια στιγμή όπως παλιά .
Μάρκος :Αν με έφερες να γιορτάσουμε αυτή τη «δουλειά» που υποτίθεται πως ξεκίνησες να το ξεχάσεις .Δεν πρόκειται να δουλέψεις .Ξέχνα το! Είσαι μεγάλη για να σηκώσεις μπαϊράκι .Δε μπορεί μια Αγγέλου να δουλεύει .
Στεφανία :Σωστά .Μην ανησυχείς .Άλλωστε παραιτήθηκα .Ήταν μόνο για μια ημέρα .
Μάρκος :Έχεις τρελαθεί τελείως ε ?Τι έγινε ?Τι σε έχει πιάσει ?
Στεφανία :Παρατηρείς κάτι πάνω μου απόψε ?
Μάρκος :Σύνελθε .Το μόνο που παρατηρώ είναι το βλέμμα τρελού .Ελπίζω εσύ να παρατήρησες το βλέμμα αγανάκτησης που σε κοιτά αυτή τη στιγμή .
Στεφανία :Έλα σε παρακαλώ .Ας μη συνεχίσουμε .Παρατηρείς κάτι πάνω μου απόψε ;

(ο Μάρκος την κοιτά σα να τον αναγκάζουν να το κάνει )

Στεφανία :Ας το καλύτερα .
Σιωπή
Στεφανία :Τουλάχιστον κάποτε παρατηρούσες τις αλλαγές στα μαλλιά μου τα καινούρια φορέματα .Τι έγινε δεν είμαι πια ο παλιάτσος σου ?
Μάρκος :Ποιος παλιάτσος ?Τι λες ?Έχω τόσα στο κεφάλι μου ποια φορέματα και πράσινα άλογα ?
Στεφανία :Ποιος παλιάτσος ?Αυτός που τόσα χρόνια μεταμφιέζεται ,βάφεται με χρώματα και κάνει ευχάριστα νούμερα για να σε διασκεδάσει .Αυτός που κάποτε χαμογελούσες όταν έβλεπες και έλεγες άξιζε το εισιτήριο .Μέχρι που δεν ξανάρθες στη παράσταση .Αλλά κάθε παλιάτσος ξέρεις κάτω από τα χρώματα ,πλάι στη μεγάλη μύτη ζωγραφίζει κι ένα διακριτικό δάκρυ αυτό το παρατήρησες ποτέ ;(παύση) Όχι..
Παύση
Μάρκος :Τι σημασία έχει ένα δάκρυ ζωγραφισμένο ;

(Έρχεται ο σερβιτόρος με τα φαγητά και τα αφήνει στο τραπέζι )

Σερβιτόρος :Καλή σας όρεξη .(γκριμάτσα)Όποτε με χρειαστείτε στη διάθεσή σας . (γκριμάτσα)

(φεύγει και ο Μάρκος πιάνει την πρώτη μπουκιά από το περίεργο πιάτο του )

Στεφανία :Ίσως περισσότερη από τα αληθινά ..
Μάρκος :Ε?
Στεφανία :Το ζωγραφισμένο δάκρυ ίσως είναι σημαντικότερο από ένα αληθινό …
Σιωπή
Στεφανία :Όταν δε μπορείς να κλάψεις πραγματικά .
Σιωπή
Μάρκος :Σε έπιασαν οι καταθλίψεις σου πάλι ;Έλα να φάμε το φαί μας ήσυχα ..Δουλεύω αύριο .
(το κινητό ξαναχτυπά και το κλείνει)
Στεφανία :Μεθαύριο πάω Ιταλία .
Μάρκος :είσαι τρελή !Τέλειωσε !Και μου κάνεις και παράπονα πως δε σε θέλω πια .Δε θυμάμαι το ένα ,δε προσέχω το άλλο !Έλεος Στεφανία !Φτάνει πια !Είσαι υστερική !Πως να κοιμηθώ μαζί σου ?Όταν με πνίγεις κάθε μέρα με την παράνοια !Δεν αντέχω άλλο .Βρες τα λογικά σου και θα μπορούμε να είμαστε μαζί .
Στεφανία :Δε μπορούμε να είμαστε μαζί .
Μάρκος :Μπορούμε αν βρεις τα λογικά σου .Σύνελθε αν θέλεις πραγματικά να είμαστε όπως παλιά .
Στεφανία :Όχι δε μπορούμε ..
Μάρκος :Μα τι σε έχει πιάσει :Δείπνο έξω ,ρεβίθια ,δουλειά, ταξίδια, γιορτές. Σήμερα θα τα κάνεις όλα ;Ότι δεν έκανες όλη σου τη ζωή αποφάσισες να μου τα κάνεις απόψε να με τρελάνεις ?
Στεφανία :Έχεις δίκιο δεν έπρεπε να το κάνω σήμερα .
Μάρκος :Πάλι καλά .Επανέρχεσαι στα λογικά σου μου φαίνεται .
Στεφανία :Έπρεπε να το χα κάνει χτες .
Μάρκος :Α δεν πάει άλλο ..Θες να είμαστε μαζί ή όχι ;Γιατί τα κάνεις όλα αυτά .

(χτυπάει το κινητό ο Μάρκος το σηκώνει και εξηγεί πως δε μπορεί να μιλήσει γιατί είναι στη δουλειά .Είναι η Βίκυ)

Στεφανία :Δε μπορούμε να είμαστε μαζί .Δεν πρέπει .Ήταν όλο λάθος .Σε κατέστρεψα μαζί με μένα .Ίσως αν μπορούσα να κάνω παιδιά... (Το βλέμμα της έχει καρφωθεί στον τοίχο)
Μάρκος :Στεφανία μου Σε παρακαλώ..Δεν είναι αυτό το πρόβλημα μας .Μπορούσαμε να υιοθετήσουμε .Το τηλεφώνημα δεν ήταν τίποτα .Αν μπορέσεις να ηρεμήσεις θα τελειώσω τα πάντα .Να υιοθετήσουμε ένα παιδί .Κάτι
Στεφανία :Σήμερα γιορτάζουμε..
Μάρκος :Στεφανία είσαι καλά ?Μίλα μου! Τι έπαθες ..
Στεφανία :Σήμερα γιορτάζουμε ..(Θλιμμένα)Σήμερα γιορτάζουμε(Δακρυσμένα) …Σήμερα γιορτάζουμε σήμερα γιορτάζουμε ..(Νευρικά γέλια)
Μάρκος :Αγάπη μου σύνελθε! Συγνώμη για όλα. Είσαι καλά ?
Στεφανία :Είμαι άρρωστη .Δυο μήνες ζωής .Μόνο .Θα κάνω ότι θέλω .Θα κάνεις ότι θέλεις . Σήμερα γιορτάζουμε .
Μάρκος :Τι 2 μήνες? Τι λες ?Τι γιορτάζουμε ?
Στεφανία :Ποτέ δε μπορούσα να φανταστώ πόσο μεγάλη πολυτέλεια είναι να ξέρεις .θα προλάβω …Η αρρώστια είναι μια λύση τελικά .Φεύγω …
Σιωπή

(Σερβιτόρος έρχεται με ένα γεμάτο μπουκάλι κρασί )

Σερβιτόρος :Αυτό από το μαγαζί .(γκριμάτσα..)Άκουσα πως έχετε γιορτή (χωρίς γκριμάτσα)

1 σχόλιο:

perdikofryda είπε...

Χα! Πλάκα έχει ο διάλογός σου (άγνωστε σεναριογραφε)... μόνο το τέλος, βρε παιδί μου, πολύ απότομο...